Redakcja Drwal zadała cztery pytania dyrektorowi generalnemu LP Adamowi Wasiakowi. Warto przeczytać, jakie uzyskaliśmy odpowiedzi.
Drwal: Na ile postulat SPL dotyczący wzrostu średniej stawki za roboczogodzinę (stosowanej przez nadleśnictwa przy określaniu szacunkowej wartości zamówienia) o 30% w ciągu trzech lat będzie realizowany?
DGLP: LP zamawiając usługi na zewnątrz muszą respektować przepisy prawa zamówień publicznych i ochrony konkurencji i konsumentów. LP są zainteresowane cenami, jakie firmy oferują za usługę, która jest zamawiana przez nadleśnictwo. Nadleśnictwa zamawiają usługę i płacą za nią wykonawcom. To, jakie oferty składają firmy leśne w przetargach, a tym samym jak wyceniają pracę własnych ludzi, zależy on nich samych. Docierają do nas sygnały o niskich wynagrodzeniach części robotników leśnych, ale za ich wynagrodzenia odpowiadają ich pracodawcy. LP będą starały się przeciwdziałać takim zjawiskom, wykorzystując możliwości, na które pozwala obowiązujące w Polsce prawo.
Drwal: Jakim modyfikacjom przed wdrożeniem zostanie poddany obecny projekt jednolitych zasad zamawiania usług leśnych?
DGLP: Nie ma ostatecznych ustaleń w tym zakresie.
Drwal: Na ile wytyczne z zarządzenia wprowadzającego jednolite zasady zamawiania usług leśnych będą obligatoryjne dla nadleśniczych?
DGLP: Zarządzenia dyrektora generalnego zawsze mają charakter obligatoryjny.
Drawal: Jaki jest stosunek DGLP do planowanych protestów firm leśnych na ulicach Warszawy
DGLP: Ubolewamy, że doszło do takiej sytuacji.
Redakcja