Marka tworzy etos

27 maja 2014 13:21 2014 Wersja do druku

Dobre praktyki to skuteczne rozwiązania, które sprawdzają się w wielu obszarach biznesu (o dobrych praktykach w zarządzaniem bezpieczeństwem i higieną pracy pisaliśmy m.in. w czerwcowym numerze Drwala). Przekonują o tym także doświadczenia zagraniczne – w Finlandii pozytywny wizerunek branży leśnej i etos pracy związanych z nią ludzi budują działania znanej marki Ponsse.

Celem działającej od 2005 r. Fundacji Einari’ego Vidgréna (noszącej imię zmarłego w 2010 r. założyciela firmy) jest promocja przedsiębiorczości związanej z pozyskiwaniem drewna. Chodzi przede wszystkim o popularyzację nowoczesnych metod pracy maszynami wielooperacyjnymi, organizację szkoleń, projektów badawczych, bazy edukacyjnej dla młodzieży, wreszcie – miejsc pracy w branży leśnej. Wszystko po to, by przekonać – zwłaszcza młodych ludzi, że kariera zawodowa w lesie to dobry wybór, zapewniający dobrą płacę, ciekawą pracę, bezpieczeństwo, satysfakcję, a także, co ma równie duże znaczenie – społeczne uznanie. Budowanie etosu pracy w branży leśnej to także działania pozwalające docenić i wykorzystać doświadczenie i wiedzę wieloletnich pracowników.

Jedną z form działania fundacji Einariego Vidgréna jest przyznawanie nagród i stypendiów osobom związanym zawodowo z lasem i leśnictwem. Uroczystość wręczenia tych wyróżnień odbyła się niedawno w miejscowości Vieremä, gdzie znajduje się siedziba Ponsse. Łączna pula nagród wyniosła 105 tys. euro. Do kogo tym razem trafiły te środki?

Piszemy o tym w lipcowym numerze Drwala.

Redakcja